Výchovné poradenství

Ve škole pracuje výchovná poradkyně Mgr. Andrea Silberová, která spolupracuje se speciálními pedagogy (v současné době tuto funkci vykonávají Mgr. Věra VnenkováMgr. Petra Grossmannová) se školním metodikem prevence rizikových jevů (v současné době tuto funkci vykonává Mgr. Iva Konečná) a kariérovou poradkyní (v současné době tuto funkci vykonává Mgr. Yvona Derková).

Mgr. Andrea Silberová - výchovná poradkyně

Konzultační hodiny:

  • úterý: 7:00 - 7:45
  • úterý: 12:45 - 14:00

(také kdykoli v pracovní dny po telefonické domluvě)

Pro žáky: po domluvě kdykoli v pracovní dny

Mgr. Věra Vnenková - speciální pedagog

Konzultační hodiny:

  • pondělí: 13:30 – 14:30
  • středa: 8:55 – 9:55

(také kdykoli v pracovní dny po telefonické domluvě)

Činnost výchovného poradce je rozdělena do dvou základních oblastí

  1. Kariérový růst žáků (prvotní volba povolání)
  • Pro žáky 8. tříd a 9. tříd zajišťuje návštěvu IPS ÚP v Ostravě.
  • Pro žáky 9. tříd a žáky vycházející z nižších ročníků organizuje besedy se zástupci SOŠ, OU.
  • Metodicky spolupracuje s kariérovou poradkyní.
  • Je zodpovědný za správné vyplnění přihlášek na střední školy
  • Spolupracuje s vedením ZŠ a třídními učiteli při organizaci setkání rodičů vycházejících žáků.
  • Zjišťuje zájem žáků o studium v SŠ a OU, spolupracuje s třídními učiteli
  1. Výchovně vzdělávací činnost

Těžištěm práce výchovného poradce by měla být prevence. Orientuje se tedy na:

  • Práci s výchovně problémovými dětmi;
  • Svolávání výchovných komisí a projednává s rodiči výchovné problémy žáků.
  • Spolupráci s rodinou, s pracovníky školy při řešení otázek v postupech výchovné práce s problémovými dětmi;
  • Spolupráci a zprostředkování kontaktů s PPP, orgány péče o dítě, s Policií ČR
  • Poskytování informací o činnosti zařízení výchovného poradenství a diagnostických ústavů, o možnostech využití jejich odborných služeb.
  • Pomoc třídním učitelům při vyhledávání a sledování problematických žáků a při shromažďování podkladů pro psychologická a speciálně pedagogická vyšetření.
  • Pomoc při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče – učitel, učitel – žák, žák – žák).

Informace pro vycházející žáky

Speciální pedagog (náplň práce)

Zprostředkovává výchovné a vzdělávací činnosti.

Provádí depistážní činnosti a komplexní speciálně pedagogickou diagnostiku. Zajišťuje krizovou intervenci.

Věnuje se nápravné, reedukační a kompenzační činnosti s žáky se zdravotním postižením.

Vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních. Aplikuje logopedické, etopedické, somatopedické, psychopedické, tyflopedické a další postupy.

Dále řeší metodickou a koordinační činnost v oblasti speciálně pedagogických preventivních a poradenských služeb.